• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
شرایط کار پرستاری در قطر

شرایط کار پرستاری در قطر

جهت مشاوره درباره "شرایط کار پرستاری در قطر" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

شرایط  کار پرستاری در قطر

 

معرفی کشور قطر

 

در ابتدا و پیش از بررسی روال کار، ازجمله کار بهداشت و درمان درکشور قطر و حتی کشور های حاشیه خلیج ابتدا به معرفی کشور قطر می پردازیم.

قطر یکی از کشور های مهاجر پذیر در حوزه های توریستی(مخصوصا در چندین سال اخیر) و حتی در زمینه مهاجرت تحصیلی دارای بهترین دانشگاه های بین المللی در حوزه های بهداشت و درمان می باشد. که حتی در سالیان متوالی گذشته شاهد برگزاری چندین جشنواره های مهم جهانی در حوزه های مختلف در این کشور شاهد هستیم.

 

قطر ثروتمند ترین کشور جهان

 

قَطَر کشوری در جنوب غربی  قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده است. قَطَر خود شبه جزیرهای کوچکتر واقع در شبه جزیره عربستان است که خلیج فارس آن را از غرب و شمال و شرق دربر گرفته است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز دریایی با کشورهای بحرین و امارات متحده عربی دارد. زبان رسمی این کشور عربی، دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 586،11 کیلومتر مربع است .( نژادو قومیت :عرب40% پاکستانی18% ایرانی10 % سایر گروه ها14  (% زبان های انگلیسی، فارسی، اردو،هندی نیزدر این کشور رایج است.

 

وضعیت آب و هوا گرم وخشک ودر مناطق ساحلی مرطوب و باهوای شرجی در تابستان میباشد همسایگان قطر،عربستان با حدود 60 کیلو مترتنها همسایه خشکی قطر است .ایران با حدود 250 کیلومترمرز آبی و بحرین وعربستان با مرز آبی . امارات متحده عربی با مرز آبی ( به دلیل اختلافات مرزی ممکن است جای خود را به عربستان بدهد) جمعیت قطرنصف جمعیت رویدر هم نیست.

رشد سالانه جمعیت در قطر2/5 درصد است. کمتر از یکسوم جمعیت قطررا قطریهای اصیل تشکیل میدهند. و به همین علت قطر تبدیل به یک کشور با درامد از راه های گردشگری و توریستی و نفت شده است.

 

منبع در آمد ارزی کشور، صادرات نفت و گاز میباشد. قطر سومین کشور دارنده ذخایر گاز پس از روسیه و ایران است و ٔ ذخیره گازی اش، برای 200 سال آینده کافی تخمین زده شدهاست. قطربه علت پیش دستی در بهره برداری از منطقه گازی پارس جنوبی، توانستهاست بیش از ایران از این میدان گازی مشترک، گاز طبیعی استخراج کند و به رشد سریع اقتصادی دست یابد. قطر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک است.

 

روند کاریابی در قطر

 

با توجه به توضیحات و شرایطی که درابتدای مقاله به آن اشاره شد، قطر با توجه به درامد های حاصل از صادرات نفت و گردشگری سیر پیشرفت از لحاظ اقتصادی را دارا می باشد.

ناگفته نماند نرخ بیکاری در این کشور به صفر میل می کند و به همین علت قطر هرساله در ماه های مختلف شروع به جذب نیرو های کارامد می کند.

 

شرایط کار پرستاری در قطر

 

خبر خوب برای پرستاران

 

رشته پرستاری درصدر رشته های مورد نیاز برای نیروی کار در قطر به حساب می آید.

احداث کلینیک های جدید و بیمارستانه های خصوصی در سالهای گذشته باعث بالا رفتن نیاز به پرستار در این کشور شده است. که یک خبر خوبی برای پرستاران می باشد.

 

باتوجه به اینکه واحد پول قطر ریال می باشد. ولی در اغلب بیمارستان های قطر (بیمارستان های خصوصی و کلینیک )حقوق به واحد دلار و یا بعضا یورو می باشد.

 

درآمد کار یک پرستار​​​​​​​ در قطر در حدود 4000 تا 5000 می باشد که البته این رنج درامدی باتوجه به سابقه کاری فرد متغییر بوده و برای افراد داری سابقه کار بالینی به مقدار بیشتری هم می رشد.

 

درآمد شغل پرستار در قطر 1398

 

مزایای کار پرستاری در قطر

 

اکثر موقعیت های کار پرستاری در قطر دارای مسکن (سوییت)  مناسب و با کیفیت برای کارکنان بیمارستان می باشد.

 

اغلب متقاضیان کار پرستاری در قطر می توانند از سفارت فرم ویزای همراه پرکرده و همسر و فرزندان خود را همراه خود ببرند.

 

اعتبار کار پرستاری در قطر دوساله می باشد. و بعد از اتمام این مدت فرد یا مجبور به ترک کشور است یا باید اقدام به تمدید اقامت نماید.

 

شرایط مهاجرت کاری پرستار به کشور قطر

 

شرایط استخدامی پرستاران در قطر

 

  1. گرفتن پذیرش از بیمارستان و یا کلینیک  در قطر

  2. دارا بودن ترجمه رسمی مدرک تحصیلی

  3. داشتن سابقه کاری حداقل 2 سال کار بالینی در این حوزه

  4. گرفتن تایید صلاحیت رشته پرستاری (شرکت در آزمون پرومتریک)

نکته: اغلب بیمارستان های خصوصی در قطر نیاز به داشتن گواهی پرومتریک نیست .

  1. شرکت در مرحله مصاحبه حضوری در بیمارستان مورد تقاضا

  2. تسلط به زبان انگلیسی و یا عربی

      

 

 

 

جهت مشاوره درباره "شرایط کار پرستاری در قطر" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: کار پرستاری در قطر, مهاجرت کاری پرستار به قطر, درآمد پرستاری در قطر, شرایط کار پرستاری درقطر, مدارک لازم برای کار پرستاری در قطر

نظرات ارسال شده

میترا حاجیوند – 1398/12/4 - 09:25:24 قبل از ظهر

سلام و درود
ممنون از مطلب خوبتون...

از سایتتون استفاده کردم و راشی هستم ازمطالبتون

مهدی امانی – 1398/12/5 - 18:23:24 بعداز ظهر

ممنون از نظر خوبتون

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید