• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
شرایط کار در کشور عمان

شرایط کار در کشور عمان

جهت مشاوره درباره "شرایط کار در کشور عمان" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

شرایط  کار در عمان

 

درباره کشور عمان

 

قبل از ورود به مسئله کار در عمان و روند بررسی و اقدام آن , می خواهیم چشم انداز مختصری از کشور عمان را نشان داد و شما را با موقعیت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی این کشور آشنا سازیم. به همین منظور از شما می خواهیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

شرایط مهاجرت و اقامت عمان

 

مطالبی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت:

 

آشنایی با کشور عمان

موقعیت سیاسی, تجاری عمان

روابط با ایران 

موقعیت جغرافیایی 

کشورهای هم جوار و شهرهای مهم عمان

وضعیت مشاغل مختلف در عمان 

وضعیت درآمد در عمان 

روند اقدام برای کاریابی 

 

 

آشنایی با کشور عمان

 

طي سالهاي گذشته، شاهد تكوين تدريجي «نظام اقتصادي يكپارچه جهاني » بودهايم. توسعه دانش و فناوري در عرصههاي مختلف، وضعيت متفاوتي از كسب و كار را در اين

سالها در پيداشته است. از يكسو توسعه ارتباطات و دسترسي گسترده مشتريان به اطلاعات، چهره بازارها را دگرگون نموده و «خواستهاي » آنها را تحت تأثير قرار داده و از

سوي ديگر توليد مبتني بر فناوري پيشرفته و روشهاي اصلاح شده، امكان پاسخگويي به تقاضاهاي متنوع و متغير مشتريان را فراهم نموده است.

نقش تعيين كننده عوامل توليد در معرفي محصول، به ويژه محصولات جديد، اكنون جاي خود را به عوامل موجد رضايت مشتري و بازار داده است. اين وضعيت، پارادايم حاكم بر روابط صنعت  بازار را به نفع بازار تغيير داده و نقش تعيين كننده بازار و فرصتها و محدوديتهاي آن را به جاي توليد و فرصتها و محدوديتهاي آن نشانده است. اگر به اين مهم، جهاني شدن بازارها را نيز بيافزاييم، آنگاه ضرورت مطالعه و شناخت بازارها، بخشهاي آن و راهكارهاي بازاريابي براي كسب سهم مناسب از بازارهاي هدف به خوبي نمايان ميشود.

 

راه های مهاجرت به عمان

 

تعدد و تنوع عوامل محيطي مؤثر بر موفقيت كسب و كارها، به ويژه در بازارهاي جهاني، نسبت به گذشته كه قلمرو فعاليتها محلي و ملي بوده، بسيار بيشتر است. امروزه شناخت اين عوامل نسبت به شناخت عوامل داخلي بنگاه به دليل تأثيرگذاري آنها در تحليلهاي مربوط به فرصتهاي كسب و كار مقدم است. به همين دليل مديران سازمانها بايد عناصر غير قابل كنترل محيطي را شناخته و آنها را تا آنجا كه ممكن است، مديريت نمايند.

 

در تمام محيطهاي كسب و كار، شرايط نامطمئن به وسيله عناصر غيرقابل كنترل به وجود ميآيد و هر بازار جديد، مجموعه عوامل غير قابل كنترل خاص خود را نيز به آن اضافه ميكند. مدير موفق برنامه بازاريابي خود را به نحوي طراحي ميكند كه بهتر بتواند با شرايط نامطمئن محيط كسب و كار منطبق شود.

 

تقریباً تمام عمانی‌ها مسلمان هستند. جامعیت مردم، اکثریت مردم عمان سنی هستند و اقلیت شیعه در امتداد منطقهٔ آل بیتی و ساحل مسقط زندگی می‌کند.

 

موقعیت سیاسی, تجاری عمان

 

عمان با نام رسمی سلطان‌نشین عُمان (به عربی: سلطنة عمان) کشوری پادشاهی در شرق شبه جزیره عربستان است. پایتخت این کشور شهر مسقط است. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می‌شود، از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی مرز زمینی و با ایران مرز دریایی دارد.

 

این کشور دارای دو برون‌بوم است. بخش کوچکی از عمان در قسمت جنوبی تنگه هرمز قرار دارد که مسندم نام دارد. این بخش از سرزمین اصلی جدا افتاده‌است. برون بوم دیگر مدحاء نام دارد که توسط امارات متحده عربی احاطه شده‌است.

 

از سده ۱۷ میلادی عمان دارای پادشاهی خودکفا بوده‌است. در سده ۱۹ میلادی این کشور در اوج قدرت خود بوده‌است. با کاهش قدرت در سده بیستم میلادی این کشور تحت تأثیر و نفوذ گسترده پادشاهی بریتانیای کبیر قرار گرفت اما هیچگاه به شکل رسمی بخشی از آن نگردید. عمان پیوند گسترده نظامی و سیاسی با ایالات متحده آمریکا و پادشاهی بریتانیای بزرگ دارد ولی سیاست خارجی آزادانه‌ای درپیش می‌گیرد. فرمانروایی این کشور پادشاهی بی چون و چراست اما پارلمان نیز نقش قانون‌گذاری و بازرسی اندکی دارد.

 

همانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس منبع اصلی درآمد کشور، نفت است. که این موضوع باعث بوجود آمدن مشاغل مرتبط با نفت نیز شده است.هرچند کشور عمان به عنوان یکی از کشور های توریستی سیاحتی نیز بشمار می آید و نیز  نسبت به همسایگان، این کشور تولیدکننده متوسطی است. کشاورزی و ماهی‌گیری نیز دو منبع مهم درآمد در عمان هستند. منبع جایگزین دیگر گردشگری است.

 

مهاجرت به عمان از طریق کاریابی

 

روابط با ایران 

 

بنا به اسناد رسمی معتبر در حالی که در مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران بالا گرفت و بیشتر کشورهای عربی از آمریکا درخواست حمله به ایران را داشتند، عمان تلاش داشته تا نقش میانجیگر را بین ایران و آمریکا حتی از پیش از روی کار آمدن دولت باراک اوباما داشته باشد. و این روند تا امروز نیز ادامه دار بوده است. تاجایی که چندین مرتبه موضوع برچیده شدن روادید طرفین مطرح شده است.

علاوه بر سابقه قدیمی روابط دو کشور، این که ایران و عمان بر دو سوی تنگه هرمز مسلط هستند هم عاملی مهم در حسن همجواری آن‌ها به‌شمار می‌رود. ثبات و آرامش این تنگه هم به لحاظ امنیت عمان و هم به دلیل اهمیت آن برای تدوام صدور نفت از خلیج فارس به جهان اهمیت زیادی دارد. همه این‌ها ایجاب می‌کند که مسقط روابط حسنه و عاری از تنشی با تهران داشته باشد و حتی بکوشد تنش‌های بالقوه خطرناک در روابط ایران با سایر کشورها را هم تا حد ممکن کاهش دهد.

همین مناسبات خوب با تهران سبب شده که به خصوص در دهه گذشته عمان نقش میانجیگرانه بی‌بدیل در مناسبات ایران و غرب برای آزادی گروگان‌ها و شهروندان زندانی دو طرف (مانند بازداشت سه شهروند آمریکایی در سال ۲۰۰۹ و آزادی شماری از افراد نزدیک به حکومت ایران از زندان‌های غرب) بازی کند.

 

کاریابی در عمان

 

موقعیت جغرافیایی و 

کشورهای هم جوار و شهرهای مهم عمان

 

کشور عمان از غرب به امارات متحده عربی و عربستان سعودی، از جنوب به یمن، از شمال به تنگه هرمز، و از سمت شرق به دریای عرب محدود می‌شود. عمان با مساحت ۳۰۹٬۵۰۰ کیلومتر مربع، سومین کشور بزرگ بعد از سعودی و یمن در شبه جزیره عربستان است. عمان در جنوب شرق این شبه‌جزیره قرار گرفته و تقریباً نیمه شرقی جنوب شبه‌جزیره عربستان را پوشانده‌است. خطوط ساحلی عمان ۱٬۷۰۰ کیلومتر طول دارند.

 

یک شنزار بیابانی بزرگ بیشتر مناطق مرکزی عمان را دربر گرفته‌است. دو منطقه کوهستانی در دو سوی این بیابان دیده می‌شود، یکی در شمال به نام رشته‌کوه حَجَر و دیگری در کرانه جنوب شرق کشور که کوه‌های ظفار هستند. بیشتر شهرهای اصلی کشور نیز در کوهپایه‌های این دو کوهستان قرار گرفته‌اند: مسقط (پایتخت)، صحار و صور در شمال، و صلاله در جنوب.

 

در میانه‌های کوهستان حجر، جبل اخضر قرار دارد که با ارتفاع ۳۰۷۵ متر بلندترین نقطه عمان و بلندترین نقطه در شرق شبه‌جزیره عربستان است. ارتفاعات این کوه رنگ‌های مختلفی دارد و به‌شکل پله‌پله است. این کوه در میان شنزارها و دشت و تپه‌ماهورهای بزرگ واقع شده‌است.

 

آب‌وهوای عمان در مناطق داخلی گرم و خشک و در امتداد کرانه‌ها شرجی است. در دوره‌های قدیم زمین‌شناسی، اقیانوس سطح عمان را پوشانده بود و به این خاطر سنگواره‌های متعدد صدف‌های دریایی و دیگر آبزیان در خاک بیابان‌های این کشور پراکنده‌است.

 

عمان از مناطق مناسب برای صخره‌نوردی است. بسیاری از صخره‌های سرزمین عمان در کف اقیانوس باستانی تتیس که میان ایران و عمان قرار داشت شکل گرفتند.

 

شبه‌جزیره مُسَندَم که به کشور عمان تعلق دارد، به‌طور جدا از خاک این کشور در جنوب تنگه راهبردی هرمز قرار گرفته‌است. امارات متحده عربی مسندم را از بقیه عمان جدا می‌کند. تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین تنگه‌های جهان است.

 

کشور عمان همچنین دارای شهرستانی برون‌بومی است بنام شهرستان مدحاء که در خاک امارات متحده عربی واقع شده‌است به‌طوری‌که خاک امارات از چهار جهت این شهرستان را احاطه نموده‌است. جمعیت آن پیرامون ۲٬۶۰۰ نفر می‌باشد. همچنین دو روستا به نام‌های شیص و نحوه که از توابع امارت شارجه امارات متحده عربی هستند در میان اراضی این شهرستان واقع می‌باشد.

 

مهاجرت به کشورهای عربی و عمان

 

وضعیت مشاغل مختلف در عمان 

 

با توجه به مباحث مطرح شده در بالا می توان گفت کشور عمان کی از بازار های تجاری را در خاورمیانه داشته و از همه مهمتر تجارت با کشورهای اروپایی باعث بوجود آمدن تعدد گوناگون مشاغل زیاد در این کشور شده است.

برای بررسی جزئی تر این مسئله به معرفی چندین شغل مهم و پردرامد در این کشور می پردازیم.

 

هتلداری و مدیریت گردشگری از مشاغل پردرامد و از همه مهمتر جزو مشاغلی بوده است که همه سالها دراین کشور مورد استقبال واقع شده است.

شغل های پزشکی و پرستاری و دسته پیراپزشکی.

مشاغل فنی و حرفه ای مانند: جوشکاری, الکترونیک, دکوراسیون , عمران و معماری و شهرسازی و ...

مشاغل رستوران 

رانندگان پایه 1 

کارهای ساختمانی و...

کسب و کار های اینترنتی و مارکتینگ 

آرایشگری 

کارهای خدماتی درمانی

تدریس

 

وضعیت درآمد در عمان 

 

درامد مشاغل مختلف در عمان متفاوت است. و برای داشتن متوسط رنج درآمدی در عمان باید عرض کنک که حقوق یک کارگر ساده ۲۰۰۰ دلار و حقوق یک پزشک ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار متغییر می باشد.

درآمد کارهای دکوراسیونی و تغییراتی نیزبه صورت ۳۵۰۰ دلار می باشد.

واحد پول کشور عمان ریال عمان می باشد که هر ریال عمان معادل ۳۷۰۰۰ تومان است و این خود نشان دهنده بالا بودن در آمد در عمان است. 

 

 

شرایط درآمد کاری در عمان

 

 

ناگفته نماند از آنجایی که عمان شهر گرانی می باشد ما توانسیم مقایسه مختصری داشته باشیم درباره هزینه های جاری برای کشور ایران و عمان 

 

هزینه های زندگی در عمان حدودا 26.89 درصد بیشتر از هزینه زندگی در تهران است.

هزینه های اجاره منزل به ادازه 30 درصد بالاتر از تهران.

هزینه های غذا در رستوران برای یک روز به اندازه 7الی 20 ریال قطر متغیر می باشد. 

 

 

روند اقدام برای کاریابی 

 

اصلی ترین و مهمترین موضوع برای کاریابی در کشور عمان این است که برای ورود به عرصه کار در این کشور و اخذ ویزای کاری نیاز به نامه  پذیرش قطعی در یکی ازشرکت ها یا ادارات و یا مجموعه های عمان می باشد.و یا نامه از طرف کارفرما که نشان دهنده جواب مثبت برای درخواست کار شما ست.

به زبان خیلی ساده تر, یعنی شما باید اطلاعات و رزومه شخصی (CV) خودتان را به شرکت مورد نظرکه در حیطه فعالیت و حرفه ی کاری  شما نیرو خواسته است  ارسال کنید و جواب مثبت را به سفارت تحویل داده و اقدام به اخذ ویزای کار نمایید.

 

البته ناگفته نماند این اقدام روند خیلی سختی را در بر ندارد. چرا که می توانید از تجارب مشاوران راهنما مشاور در زمینه  پیدا کردن کار و ارسال رزومه برای آن شرکت کمک گرفته و اقدام به مهاجرت به این کشور نمایید.   

 

 

جهت مشاوره درباره "شرایط کار در کشور عمان" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: شرایط کار در عمان , شرایط اخذ ویزای کاری در عمان , شرایط کار در کشورهای حاشیه خلیج, مهاجرت به عمان, کاریابی در عمان, شرایط کار در قطر, درآمد کار در عمان

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید