• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
مشاوره تحصیلی کنکور 1402

مشاوره تحصیلی کنکور 1402

جهت مشاوره درباره "مشاوره تحصیلی کنکور 1402" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

شیوه صحیح برنامه ریزی برای کنکور سراسری 

 

داشتن برنامه منظم و دقیق درسی و مطالعه آزاد برای هر دانش آموزی جز یکی از مهمترین و ارزشمند ترین اقدام برای رسیدن به اهدافی می باشد که دنبال می کنند.

 

مشاوره آنلاین تحصیلی :

 

یکی از بزرگترین مزایای این نوع مشاوره تحصیلی این است که نیاز به حضور فیزیکی ندارد و در هر جا و مکانی می توانید با مشاور در ارتباط باشید و از مشورت و راهنمایی مشاور خود با سرعت و کیفیت بالاتری استفاده کنید. مخصوصا در این شرایط زمانی کنونی که صرفه جویی در زمان حرف اول را می زند.

از  دیگر از مزیت های بزرگ مشاوره آنلاین هزینه کم ان نسبت به مشاوره حضوری می باشد. که این مسئله نیز بخاطر وضعیت اقتصادی کشور معقول و منطقی می باشد.

بزرگترین مزیت مشاوره غیر حضوری این می باشد که داوطلب کنکوری و دانش آموز با توجه به زمانبندی که برای برنامه درسی خود تعیین کرده است, زمانی که با مشکلی مواجه می شود ( مسئله درسی یا شیوه مطالعه و یا تست زنی و ...) می تواند سریع این مسئله را با مشاور مطرح کرده و این نگرانی را برطرف کند.

 

برنامه ریزی کنکور سراسری

 

 

آیا برای موفقیت در کنکوربه مشاور نیاز داریم؟

 

در ابتدا برای پاسخ به این سوال ما در این مقاله  به بررسی جزئیات کنکورسراسری  و اقدامات لازم برای  رسیدن به این جواب این  سوال می پردازیم.

مقوله کنکور سراسری فرایندی طولانی مدتی است که دانش آموزان و حتی دانشجویان رشته های مختلف بر سردستیابی  به موفقیت بر سر آن به رقابت می پردازند.

خاصیت کنکور ایجاب می کند دانش آموزان مطالبی را روزانه جلو چشم خود ببینند و به خاطر طولانی بودن زمان آزمون ، مجبوریم مطالب را روی حافظه طولانی مدت خود بسپاریم . که این فرایند

برای دانش آموزانی که تازه از روند سوال جواب مدرسه و دوره های تحصیل خلاص شده اند و فقط روی سوالای تشریحی امتحانات متمرکز بودندخیلی ساده نخواهد بود.

 

تغییر فاز مطالعه از روند مطالعه تشریحی به مطالعه تستی

 

باتوجه به این نکته که سوالات کنکورتستی هستند و اغلب پیچیدگی های منحصر به خودررا دارند باید دانش آموزان برای وفق دادن خود با این شرایط روند مطالعه ای خودرا به تستی تغییر دهند.

از آنجایی که تغییر فاز مطالعه از تشریحی به تستی کار یک یا دو روز و حتی یک یا دو ماه  نیست, دانش اموز باید سعی براین داشته باشد که این روند را به تدریج و با حوصله انجام دهد.که در این مرحله ما با سوال اصلی مواجه می شویم... آیا برای رسیدن به مطالعه منظم و تغییر فاز مطالعه ای خود نیازمند مشاور هستیم؟

در جواب این سوال باید بگویم که نوع مطالعه و برنامه ریزی  دانش آموزان متفاوت می باشد. مثلا دانش آموزی خود خوان است و معمولا خود خواهان نوشتن برنامه مطالعه ای منظم است و یا دانش آموزی باید از برنامه ای تبعیت کند و به خودی خود مدیریت خاصی روی مطالعه نمی تواند داشته باشد.بهر حال هر دو دانش آموز فرایند مطالعه را می خواهند دقیق و با برنامه پیش ببرند.البته غیراز داشتن برنامه ریزی دقیق و زمان بندی شده, رسیدن به هدف مورد انتظار کمرنگ خواهد بود. از این روکمک گرفتن از مشاوران برتر راهنما مشاور که خود رتبه های برتر در این کنکور هستند می تواند راه رسیدن به هدف  را کوتاه تر و ساده تر کند.چون استفاده از تجربه ای که به موفقیت سرانجام شده همیشه جوبگوی مناسبی برای افراد کم تجربه در زمینه نوع روش مطالعه می باشد.

 

برنامه ریزی مطالعه ما چگونه باید باشد؟؟

 

زمان بندی و ایجاد حاشیه امن مطالعه برای کنکور همیشه یکی از دغدغه های دانش آموزانی است که معمولا بعد از خارج شدن از مرحله مدرسه به مرحله کنکور, بوده است.فلذا حتی برای دانش آموزانی که در حال حاظر در حال گذراندن دوره های پایه ای مدرسه می باشند به دلیل بالا بردن سطح پایه خود مسمر ثمر خواهد بود.

ما برایی برنامه ریزی نیازمند :

  1. برنامه روزانه
  2. برنامه هفتگی (کوتاه مدت)
  3. برنامه  ماهانه (میان مدت)
  4. برنامه دراز مدت

 

برنامه مطالعه باید به شیوه ای باشد که برای دروس عمومی و اختصاصی تقریبا در هر روز 3 الی 4 درس را پوشش بدهد. که در بین هر درس اختصاصی یک درس عمومی قرار داده شود.به دلیل اینکه دروس اختصاصی سطح زیادی از انرژی روزانه را مصرف می کنند و برای به اصطلاح شارژ کردن خود مجبوریم یک درس عمومی در برنامه مطالعه داشته باشیم.

از این رو شناختن دروس اختصاصی که هر فرد باید در برنامه خود بگنجاند نیازمند شناخت نقاط قوت و ضعف خود می باشد.

و همچنین استفاده از منابع خوب و صحیح برای مطالعه یکی از حیاتی ترین مسائلی است که دانش آموز باید با استفاده از تحقیق و تجربه افراد موفق از آنها بهره ببرد.

از این رو برای شناخت منابع درسی و کمک آموزشی برای هر کدام از رشته ها شما را برای مطالعه مقاله منابع کنکور سراسری نظام قدیم و جدید دعوت می کنم.  

 

برنامه ریزی برای کنکور نظام قدیم و جدید

 

برنامه ریزی درسی منحصر به فرد و منحصربه رشته می باشد؟

 

با تغییرات جدید صورت گرفته از سوی سازمان سنجش و تقسیم نظام آموزشی کشور به نظام قدیم و نظام جدید و همچنین داشتن ضرایب مختلف دروس کنکوری که توجه نکردن به این ضرایب و تغییرات باعث بوجود آمودن نتیجه دور از انتظار است برای دانش آموزی که زمان زیادی از طول روز خود را برای مطالعه صرف می کند می شود.

از این رو شناختن ضرایب درس خیلی مهم و حیاتی می باشد و قطعا ما باید در برنامه مطالعه که داریم دروس با ضرایب بالا را ارزشمند ببینیم و توجه زیادی را روی این دروس داشته باشیم.

بنابرین بنده سعی کردم در این مقاله نمونه برنامه ای که توسط یکی از مشاوران رتبه برتر راهنما مشاور برای هفته دوم رشته تجربی  گرداوری شده است  را مورد توجه قرار دهم.

برنامه ریزی کنکور تجربی نظام جدید

برنامه مطالعه کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

 

1- نظم : برنامه مطالعاتی داوطلب کنکوری باید با برنامه های مطالعه ای یک فرد عادی متفاوت بوده و دارای نظم و سازماندهی خاصی درروزهای هفتگی و در نگارش و تنظیم باشد. و همانطور که در مطالب بالا عنوان شد این برنامه به هیچ عنوان نباید تقلیدی باشد.و منحصر به فرد است.

 

2- استمرار در برنامه : برنامه ریزی برای کنکور زمانی می تواند مثمرثمر باشد که این برنامه رها نشود و برنامه های هفتگی را هر هفته داشته باشد. و البته این برنامه حکم مرجع تقلید برای داوطلب داشته باشد.

 

3- برنامه های مختلف: تنوع در داشتن برنامه مهم می باشد و این بدان معنی نیست که برنامه های مختلفی را داشته باشیم بلکه داوطلب باید برای خود یک سازماندهی در برنامه های روزانه , هفتگی و ماهانه و بلند مدت داشته باشد.

 

برنامه ریزی درسی

 

 

جهت مشاوره درباره "مشاوره تحصیلی کنکور 1402" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: کنکور,مشاوره,تحصیلی,برنامه ریزی , کنکور سراسری 99 ,مطالعه صحیح ,روش تستی ,روش تشریحی , منابع کنکور سراسری, نظام قدیم و جدید, دروس عمومی , دروس اختصاصی,نظام آموزشی ,ضرایب کنکور

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید