• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
کسری خدمت مناطق عملیاتی - امنیتی درگیر و مرزی

کسری خدمت مناطق عملیاتی - امنیتی درگیر و مرزی

جهت مشاوره درباره "کسری خدمت مناطق عملیاتی - امنیتی درگیر و مرزی" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

یکی از راه هایی که پسران مشمول وقتی به سن مشمولیت می رسند، دریافت معافیت یا کسری خدمت سربازی می باشد.کسری خدمت موارد مختلفی را شامل می ‌شود. که ممکن است از طرف پدر باشد کثل مناطقی که پدر در آن خدمت کرده است یا ممکن است از طرق مختلف باشد که در ادامه به ان می پردازیم.

با استفاده از  انواع کسری خدمت سربازی می توان حداکثر تا 24 ماه از طول مدت خدمت را کم نمود. بر اساس آخرین ابلاغیه ستاد کل نیرو های مسلح در سال 1402، مشمولین می توانند در صورت دارا بودن شرایط کسری خدمت منطقه عملیاتی پدر از این نوع کسری خدمت یا در برخی شرایط از  معافیت ایثارگری پدر استفاده نمایند.

 

 

 

 

 کسری خدمت مناطق عملیاتی و امنیتی و مرزی

 

مناطق عملیاتی- امنیتی  و مناطق مرزی و تفاوت آن با مناطق محروم و کم برخوردار

 

برخی مناطق کشور مانند استان‌ های مرزی مانند شمال غرب، شرق و جنوب شرق و جنوب و غرب کشور  از اهمیت امنیتی بالایی جهت محافظت شدید برخوردارند. از این رو مشمولانی که خدمت سربازی خود را در این مناطق قرار می ‌گیرند، به دلیل سخت بودن شرایط سربازی دارای کسری خدمت خواهند بود.که این مناطق عملیاتی و امنیتی و مرزی بستگی به شرایطی که دارند و بخشنامه هایی که هر چند بار از سوی ستاد کل نیرو.های مسلح ابلاغ میشود ، دارای مزایایی برای سربازان و همچنین برای فرزندان آنها می باشند.

 

 

کسری خدمت مناطق عملیاتی تا چه تاریخی شامل می شود؟

 

از آنجایی که کل دوران جنگ در کشور عزیزمان ایران خیلی بیشتر از جنگ 8 سال دفاع مقدس به طول انجامید، بدین منظور ستاد کل نیروهای مسلح از طریق اجراییات  مصوبات مجلس شورای اسلامی، برخورداری از امتیازات ایثارگری و رزمندگی مناطق عملیاتی- امنیتی و مرزی و همچنین مناطق محروم را نیز مختص به زمان جنگ تحمیلی  8 ساله نمی داند و بستگی به شرایط عملیاتی و درگیری و جنگ زدگی مناطق این امتیازات اعمال میگردد.

 

شرایط کسری خدمت پدر بعد از قطعنامه

 

جهت مشاهده آخرین لیست مناطق عملیاتی و جنگی  بعد از قطعنامه در سال 1402 کلیک کنید

 

 

مصوبات و امتیازات مناطق و ایثارگری شامل چه مواردی می باشد؟

 

آخرین قوانین مربوط به خدمت سربازی در سال 1402

مدت زمان خدمت سربازی هم که براساس محل خدمت از مناطق عادی گرفته تا مرز و عملیاتی و محروم و بد آب و هوا و بومی و غیر بومی بودن متغیر است از حداقل ۱۷ ماه به ۱۴ ماه کاهش می یابد.

بر طبق این مصوبه، خدمت در مناطق عادی برای سرباز بومی ۲۱ ماه و سرباز غیر بومی ۱۸ ماه خواهد بود.

حالا که به بومی و غیر بومی اشاره شد، باید گفت که یکی از نکات مهم در این مصوبه تغییر مسافت مورد ارزیابی است؛ چرا که تا قبل از این، «عدد» مسافت مورد نظر برای ارزیابی بومی یا غیر بومی بودن سربازان ۵۰ کیلومتر بود؛ یعنی اگر مسافت بین یگان خدمت تا محل سکونت سرباز کمتر از ۵۰ کیلومتر بود سرباز بومی بود و در غیر اینصورت، غیر بومی؛ اما در مصوبه جدید مقدار مسافت مدنظر تغییر کرده و مقیاس عدد ۲۰۰ شده است؛ بدین صورت که اگر فاصله یگان خدمت تا محل سکونت مشمول کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد فرد مشمول بومی محسوب شده و در منطقه عادی ۲۱ ماه خدمت می‌کند اما اگر، فاصله محل سکونت با یگان خدمتی‌ بیش از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز، غیر بومی محسوب شده و در مناطق عادی، ۱۸ ماه خدمت می‌کند.

 باید گفت که مدت خدمت سربازی در مناطق درگیر عملیاتی شمال‌غرب و جنوب شرق کشور ۱۴ ماه است چه برای سرباز بومی‌ها و چه غیربومی‌ها؛ اما سربازانی که در مناطق امنیتی غیر درگیر یا بد آب و هوا باشند اگر بومی‌ باشند ۱۸ ماه و اگر سرباز غیر بومی باشد ۱۵ ماه خدمت خواهد کرد.

گفتنی است کسر خدمت ۲ ماهه سربازان متاهل سرجای خود باقی است و برای فرزند اول سه ماه و فرزند دوم نیز ۴ ماه کسر خدمت اعمال خواهد شد.

 

کسری خدمت ایثارگری  در مناطق عملیاتی و امنیتی و مرزی پدر در زمان جنگ و بعد از جنگ محاسبه می گردد.

شرایط تیثارگری در مناطق هملیاتی و امنیتی قبل و بعد از قطعنامه طبق بخشنامه های ابلاغی از ستاد کل نیروهای مسلح هر ساله شامل تغییراتی بوده است.

 

جهت مشاوره درباره "کسری خدمت مناطق عملیاتی - امنیتی درگیر و مرزی" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: مناطق عملیاتی- امنیتی ، کسری خدمت مناطق عملیاتی ، خدمت سربازی در سال 1402 ، عملیاتی و محروم ، مناطق امنیتی ، ستاد کل نیرو های مسلح ، منطقه عملیاتی پدر ، معافیت ایثارگری، کسری خدمت بعد از قطعنامه

نظرات ارسال شده

نادر خیری بناب – 1402/12/26 - 16:14:47 بعداز ظهر

به کجا بروم برای کارت ایثار گری تا به توانم در موقع خرید سربازی از مزایای آن به من شوم ممنون

مهدی امانی – 1403/1/23 - 12:25:01 قبل از ظهر

تماس بگیرید

نظرتان را برای ما ارسال کنید

نام و نام خانوادگی*
رایانامه*
موضوع*
تصویر امنیتی
پیام*
رنگ را انتخاب کنید