• ۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
  • moshaver[at]RahnamaMoshaver.com
شرایط ثبت نام مهمانداری هواپیما

شرایط ثبت نام مهمانداری هواپیما

جهت مشاوره درباره "شرایط ثبت نام مهمانداری هواپیما" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

 

 

مهمانداری هواپیما

 

یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیا مهمانداری هواپیما است وماهموار شاهد صف های طولانی متقاضیان این حرفه جلوی دفاتر استخدام مهمانداران شرکت های مختلف هواپیمایی بوده ایم .بعضی ازعلاقمندان به این رشته به دلیل تصور اشتباهی که این حرفه رامحدود به پذیرایی از مسافران می کند آن را امری ساده می پندارند .شخص منتخب به عنوان یک مهماندار هواپیما باید از مهارت های خاصی برخوردار باشند  که دراین مقاله قصد داریم تا به شما نشان دهیم که چگونه می توان یک مهماندار هواپیما شد و شرایط استخدام آن در سال جاری به چه شکل است؟؟

 

شرایط ثبت نام مهمانداری هواپیما

 

مهمانداری هواپیما امری سخت...

 

1.مهمانداری هواپیما یکی از سخت ترین مشاغل محسوب می شود وشما به عنوان یکی از علاقمندان به این حرفه راس یک ایرلاین باتمام مشتریان ومسافران هستید وبه همین علت مسئولیت مهمی بردوش شما نهاده شده است .

2.شغل شما برخلاف اکثریت شغل هاکه استارتی همچون 8صبح الی 4 بعدالظهر روزهای شنبه تاچهارشنبه را دارد ساعت کاری شما به عنوان یک مهماندار اصلا مشخص نیست به گونه ای که ممکن است روزهایی متمادی درسفر باشید وحتی شاید هفته ها دوستان وبستگان خویش را زیارت نکنید.

 

اگر شما از آنگونه از افراد هستید که وابستگی شدید به خانواده ی خویش دارید تحمل این شرایط برای شما دشوار ودرعین حال امکان ناپذیر خواهد بود .

 

3. نکته ی قابل توجه درباره ی این حرفه این است که این حرفه به گونه ایست که پس از مدتی به سبک زندگی شما تبدیل میشود ودیگر ان سفرکوتاهی نیست که گاهی دلتان آن رابخواهد...

4. اختلاف زمانی که باکشورهای مختلف وجود داردساعت بیولوژیکی بدن شمارابرهم میزند که این پیشامد می تواند سبب ایجاد اختلال در اشتها،سیستم گوارش وهمچنین میزان خواب شود .

البته معمولا  پس از گذشت یک سال تجربه ی کاری این مشکل هم کم رنگ می شود .

5.تحقیقات نشان می دهد که آمار تلفات وکشته شدگان جاده ای به نسبت از کشتگان هوایی بیشتر است ولی دراین میان انسان هایی هم هستند که ترس ازپرواز دارند واین عامل به عنوان یکی ازموانع این مسیر از جانب خانواده های آن ها به شمار می رود.

6.اگرشما مجردهستید باید این نکته را درنظرداشته باشید که باوجود این شرایط خاصی که این حرفه حکم می کند کمتری کسی حاضراست درکنارشما تشکیل زندگی مشترک بدهد.

7.باید نسبت به این موضوع هم آگاه بود که که مسافران تمامی اعتراضات رابه شما انتقال خواهند داد که این شرایط  خود اعصاب آرامی را میطلبد .

 

نحوه ورود به مهمانداری هواپیما در سال 1400

 

شرایط گزینشی مهمانداری هواپیما

 

1.مدارک تحصیلی مورد نیاز برای استخدام مهماندار

متقاضیان برای استخدام به عنوان مهماندار هواپیما باید حداقل دارای مدارکی چون دیپلم در رشته های تجربی،ریاضی ،انسانی ،هنرستان ویاهمچنین مدرک کاردانی مهمانداری باشند .تمامی متقاضیان وعلاقمندان به این حرفه باید دردوره های خاص مهمانداری که توسط موسسات آزاد یا از قبیل موسساتی که تحت نظرشرکت های هواپیمایی هستند شرکت نمایند واین دوره هاراباموفقیت پشت سربگذارانند ومدرک پایان دوره ی آن را درروزمه خود قرار دهند .

 

2.شرایط پزشکی لازم برای استخدام مهماندار

پس از مدرک پایان دوره نوبت به تست سلامت می رسد .موقعیت شغلی مهماندارهواپیما همانند سمت های خلبان وکمک خلبان حکم می کند که شخص منتخبی از سلامت کامل برخوردارباشد به همین علت آزمایش هایی ازقبیل خون،ادرار،نوارمغز ،نوارقلب،عکس ازقفسه ی سینه ، شنوایی سنجی ،چشم پزشکی ،برسی بی ام ای وهمچنین چکاب کامل راپیش ازاستخدام انجام می دهند واین مدارک توسط واحد پزشکی تایید می شود .

 

3.شرکت درآزمون ورودی

با تکمیل دوشرایط فوق شما قادرخواهید بود به عنوان یک داوطلب علاقمند به این حرفه ی جالب ومتنوع درآزمون ورودی ایرلاین های مختلف شرکت نمایید لازم به ذکراست که شرایط قبولی درایرلاین های مختلف متفاوت ازیکدیگر می باشد .این آزمون ها ومصاحبات حضوری آگاهی کامل درباره ی اصول مهمانداری را می طلبند .باید توجه داشته باشید که به هرمیزانی که ایرلاین بزرگتر باشد مسلما آزمون ورودی آن دشوارتر خواهد بود .پیشنهاد ما برای شما راهنما مشاوری عزیز این هست که درجهت پذیرش خود کتاب های گوناگونی را درحوزه ی مهمانداری مطالعه بفرمایید دراین راستا داشتن اطلاعات آپدیت شده وبروز بسیارمفید وموثر است .دراین مسیر تسلط مهمانداربرزبان های خارجی امتیاز مثبتی محسوب می شود که شما به عنوان یک داوطلب به آن نیازمند خواهید بود.

 

4.دوره های آموزش ایمنی

پس از قبولی در آزمون ورودی باید دردوره های آموزش ایمنی شرکت کرده ومدرک پایان دوره را کسب کرد .باید دراین دوره درمورد مدیریت  تخلیه ی سریع مسافران در شرایط اضطرار،نحوه ی استفاده از سرسره وقایق های نجات ،اطفای حریق درشرایط آتش سوزی وازاین قبیل موارد از اطلاعات کاملی برخوردار بود .پس ازپایان این دوره باید دردوره های  بازآموزی شرکت کرد تا اطلاعات مهماندار بروز شود وباشرایط خاص ایرلاین آشنا شود پس از پشت سر گذاشتن این دوره ها به صورت موفقیت آمیز لباس فرم به شما اعطا شده ودرجایگاه شغل دلخواه خویش قرارمی گیرید .

 

5.مهارت های مورد نیاز یک مهماندار

1. یک مهماندار باید از روابط عمومی بسیار بالایی برخوردار باشد وتوانایی وفق خودرابامحیط وانسان های مختلف را داشته باشد .

2. یکی دیگر ازویژگی های بارز یک مهماندار صبوری اودرمقابل بامسافران ناراحت ، نگران وعصبانی درطول سفر است .

3.داشتن مهارت تیمی بسیار عالی ازدیگر ویژگی های یک مهماندار است که بتواند به او این امکان را بدهد که روابط خوبی را باسایر خدمه وخلبان برقرار کند .

4.تسلط بر زبان انگلیسی برای یک مهماندار بسیار حائز اهمیت است تا قادر باشد به خوبی با افراد خارجی ارتباط بگیرد .

5. یک مهماندار باید همیشه در حفظ آرامش خویش کوشا باشد ودرشرایط مختلف بر رفتار خویش مسلط شود.

6.مهماندار باید بداند که تنها مسئولیت او پذیرایی از مسافران نیست بلکه اومسئولیت سلامت آن ها رانیز عهده دار است .

7. مهمانداری ازنظر جسمانی کاربسیار دشواری به حساب می آید  بنابراین مهماندارباید ازسلامت فیزیکی مناسبی برخوردارباشد .

8.داشتن فن بیانی عالی برای آرام کردن ناراضی ترین مسافر بسیار موثراست .

دوست راهنما مشاوری من توجه داشته باش که آراستگی ،زیبایی ظاهری وهمچنین خوش اندام بودن جز مهمترین پیش نیازهای یک مهمانداراست.

باتوجه به تست های روانشناسی ،کسانی که دارای شخصیت های   

 هستند برای مهمانداری مناسب خواهند بود.ESTP وESFJ،ESFP

 

دوست راهنما مشاوری عزیزم خیلی خوشحالم لحظاتی هرچند کوتاه رو درخدمت شما عزیزان بودم  با آرزوی موفقیت های روزافزون  برای شما عزیزان 

جهت آگاهی از آخرین مقالات ما به بخش آخرین مقالات مراحعه بفرمایید.

جهت مشاوره درباره "شرایط ثبت نام مهمانداری هواپیما" می توانید در سراسر کشور با شماره های زیر در تماس باشید
۰۹۱۰۳۹۸۵۸۴۰
و یا
۰۹۳۰۷۵۷۶۳۶۸
« زمان پاسخگویی از ۸ صبح لغایت ۱۲ شب می باشد »

برچسب ها: مهمانداری هواپیما، دوره های مهمانداری هواپیما، استخدام مهماندار هواپیما، شرایط گزینشی مهمانداری هواپیما، نحوه ورود به مهمانداری هواپیما در سال 1400

رنگ را انتخاب کنید